3 funkcjonal­ności HCL Connections, które ułat­wią pracę

15.04.2020  / 6 min czytania

HCL Connections to społecznościowa sieć przedsiębiorstwa, która pomaga współpracować, komunikować się i budować silne relacje z współpracownikami. Przedstawiamy 3 funkcjonalności HCL Connections znacząco poprawiające wydajność codziennej pracy i skracające czas realizacji zleconych zadań. Wszystkie narzędzia w obrębie jednej platformy!

Artykuł w skrócie:

  • Jednym z problemów w przedsiębiorstwie jest komunikacja w zespole. Jak wskazują statystyki konsekwencjami nieefektywnej komunikacji są niewykonanie zadania, nieterminowa realizacja projektu lub nawet utrata sprzedaży.
  • HCL Connections jest odpowiedzią na potrzeby pracowników i przedsiębiorców. Platforma jest intuicyjnym narzędziem skupiającym pracowników.
  • Funkcjonalności przedstawione w artykule usprawniają procesy komunikacji pomiędzy pracownikami, pracy w wielu środowiskach i szukaniu informacji potrzebnych do realizacji zadań.

Wewnętrzna platforma społecznościowa, taka jak HCL Connections jest wielofunkcyjnym środowiskiem opartym na ludziach i ich wiedzy. Oprogramowanie jest nieustannie rozwijane o kolejne funkcjonalności, a ulepszenia wprowadzane są w oparciu o opinie i potrzeby Klientów regularnie korzystających ze środowiska Connections.

Przedstawione w artykule funkcjonalności, wytypowano na podstawie codziennych problemów pracowników, jakie za ich pomocą są rozwiązywane. Zwiększysz efektywność pracowników jeśli usprawnisz codzienne czynności, na które poświęcają najwięcej czasu lub są dla nich problematyczne. czyli: rozproszona praca w wielu środowiskach i aplikacjach, szukanie informacji i wiedzy w różnych miejscach i komunikacja z zespołem. Problem komunikacyjny jest szczególnie ważny przy funkcjonowaniu firmy w trybie pracy zdalnej lub o strukturze rozproszonej.

Komunikacja wewnętrzna na wyższym poziomie z HCL Connections – Społeczności

17% pracowników pracujących w trybie zdalnym, zapytanych o największe problemy z jakimi się boryka, wskazało komunikację z zespołem. Badania przeprowadzone zostały przez portal Buffer w roku 2019. Problemy komunikacji w zespole mogą prowadzić do stresujących warunków pracy, utraty wydajności i strat w sprzedaży.

Badanie przeprowadzone przez The Economist Intelligence Unit w imieniu Lucidchart pośród 403 menedżerów z USA potwierdza, że nieefektywna komunikacja w miejscu pracy doprowadziła do negatywnych skutków w przedsiębiorstwie. Awarie te spowodowały wzrost poziomu stresu (u 52% respondentów), opóźnienie lub brak ukończenia projektu (44%), brak realizacji celów wydajnościowych (25%) i utratę sprzedaży u 18% badanych.

Komunikacja wśród współpracowników, dzięki zapewnieniu odpowiednich narzędzi, jest łatwiejsza do wypracowania. HCL Connections pozwala na organizowanie zespołów i treści wokół wspólnych celów i projektów. Społeczności to miejsce, w którym współpracownicy o wspólnych zainteresowaniach mogą wchodzić w interakcje, dzielić się informacjami i wymieniać pomysłami. Członkowie społeczności mogą wyrażać swoje opinie na forach, udostępniać blogi, zakładki i pliki. Fora to miejsca „burzy mózgów” i zbierania opinii na tematy istotne dla realizacji projektu. Dyskusja i komentarze gromadzone są w formacie, który przedstawia je jako ciągłą rozmowę. Agregacja tematów i przekazywanych komunikatów pozwala pracować szybciej, a ważne informacje nie giną w natłoku komunikatów.

Aplikacje zintegrowane w jednym środowisku – Orient Me

Codzienna praca zwykle rozpoczyna się od sprawdzenia poczty elektronicznej, kalendarza ze spotkaniami, listy zadań do wykonania lub postępów realizowanego projektu. Każde z wymienionych zadań to oddzielne okno aplikacji lub nowa karta w przeglądarce internetowej. HCL Connections upraszcza codzienną pracę – dzięki narzędziu Orient Me. Jest to intuicyjna, spersonalizowana strona główna, która łączy kalendarze, zadania, notatki i społeczności w jednym miejscu. Najistotniejsze aktualizacje, zadania i informacje wyświetlane są priorytetowo. Platforma pozwala na filtrowanie, kategoryzowanie i wyszukiwanie tematycznie projektów i zadań. Orient Me zapewnia, że wszystkie ważne kontakty i społeczności są w pobliżu.

HCL Connections to firmowa baza wiedzy – Sidebar

Pracownicy spędzają 2,5 h każdego dnia na szukaniu informacji i zdobywaniu wiedzy niezbędnej do wykonywania poleconych im zadań i codziennej pracy. Skategoryzowana i zebrana baza wiedzy oraz dostępne środowisko ekspertów Twojej firmy może znacząco przyspieszyć ten proces. Dodatek Sidebar to wysuwany pulpit nawigacyjny, dający dostęp do społeczności HCL Connections w każdym miejscu w sieci.

Wiedza znaleziona w bazie plików oraz forach pozwala na korzystanie ze sprawdzonych zasobów zgromadzonych w firmie – dokumentów, prezentacji. Jednak najważniejszym aspektem platformy, jest to że HCL Connecions oparte jest na ludziach i ich wiedzy. W społeczności firmy możesz znaleźć eksperta, który odpowie na pytania i pomoże w realizacji zadania, a zajmie to jedynie 2 kliknięcia myszką.

Społeczności, Orient Me i Sidebar to funkcjonalności odpowiadające na różne potrzeby pracowników w obrębie jednej platformy HCL Connections. Odkryj więcej narzędzi HCL Connections!

Skontaktuj się z nami i wypróbuj środowisko demo.